Nienke deelt...

... van reisverslagen tot blogtips en van alledaagse struggles tot de lekkerste recepten en meer
Azië Bangkok Thailand

Bangkok, Thailand | Mijn reisdagboek deel 1

Hier ben ik dan met mijn eerste artikel over Thailand! Zoals ik al héél kort aangaf toen ik net terug was, hebben we het echt fantastisch gehad. Ik heb lang nagedacht over hoe ik mijn verhalen wilde vormgeven, maar heb toch maar voor één van de simpelste manieren gekozen: een verslagje met foto’s. Vandaag laat ik je vooral zien wat we de eerste dag in Bangkok deden. Daar zijn we bijna drie volle dagen geweest. Volgende keren zal ik ook dagen samenvoegen als er wat minder foto’s gemaakt zijn. Lees snel verder!

Dagboek

We hadden geluk met onze vliegtijden, omdat we ’s middags vlogen en de volgende ochtend om 07.00 uur plaatselijke tijd zouden aankomen. Dat betekent dat we de eerste dag volledig konden besteden!DSC00284
Nadat een taxi ons naar het hotel had gebracht, gingen we gelijk op pad. Helaas konden we nog niet inchecken en ik had me niet bedacht dat ik in het toilet een korte broek had kunnen aantrekken, dus waren we een tikkeltje te warm gekleed. We maakten gelijk gebruik van de tuktuk.DSC00285
De eerste stop was Lumpini Park. Dit is één van de grootste parken van Bangkok en ik had gelezen dat er ’s ochtends van alles te zien is. Nu waren wij er niet écht in de vroege ochtend (ik denk dat het ongeveer 09.00 uur was) maar alsnog was het een goed begin!DSC00293
Het leukste was om te zien dat iedereen lekker sportief aan het doen was. Terwijl wij zuchtend, steunend en vooral zwetend een rondje liepen, werden we door alle kanten ingehaald door fanatieke hardlopers en passeerden we verschillende groepjes die aan het sporten waren.DSC00300
Toen we klaar waren in het park, besloten we te wandelen naar de drie grote winkelcentra in Bangkok. We waren hier niet om te shoppen, maar ik vind het altijd wel leuk om even binnen te glippen in deze grote gebouwen. Vooral de airco en koude drankjes maakten het daar erg aangenaam.DSC00308
Hierna vervolgden we onze wandeling door Bangkok. We gingen inmiddels terug in de richting van het hotel en besloten dit wandelend te doen (waarom? Geen idee!). Al lopende zie je veel verschillende straatbeelden elkaar afwisselen.DSC00320
Zoals je ziet, ziet het water van de rivier er in Bangkok niet heel fris uit. In heel de stad hing ook een onaangename geur rond, die zelfs mijn eetlust liet verdwijnen. Na een tijdje wende je er een beetje aan, maar het bleef onprettig.DSC00325
Nadat we ons hadden opgefrist in het hotel, besloten we dat het tijd was om naar de Skytrain te gaan. Dat is een heel makkelijk (en goedkoop!) vervoermiddel in de stad. Helaas komt hij niet in heel de stad, maar wel op de plek waar wij naartoe wilden: Chatuchak Market. Dit is een weekendmarkt en aangezien het zondag was, was het onze enige mogelijkheid om deze markt te bezoeken. Hij ligt buiten het centrum van de stad naast een mooi park.DSC00327
Dit is het park, dat dezelfde naam draagt als de markt. Ook weer enorm groen en vol met actieve (en ontspannende) mensen. We besloten eerst naar de markt te gaan om daarna nog even het park te bezoeken.DSC00329
Aangezien het de eerste markt was die we in Thailand bezochten (er zouden er nog véél volgen), werden we een beetje overrompeld door de geuren, mensdichtheid en warmte. Chatuchak Market was redelijk groot. De markt bestond eigenlijk uit een groot vierkant, waarvan de buitenste lijnen buiten waren in het midden nog een overdekt gedeelte was.DSC00332
Dit is het middelste gedeelte van de markt. Er hangt eenzelfde soort sfeertje als op bazaars in bijvoorbeeld Turkije. Ik persoonlijk vond het buiten gezelliger, maar het is zeker een aanrader om ook binnen een kijkje te nemen (al is het alleen maar voor de airco).DSC00340
Met onze koude drankjes die we hadden ingeslagen op de markt, liepen we het park weer in. Hier hebben we een tijdje rondgehangen, van bankje naar bankje gelopen om tot de ontdekking te komen dat we toch wel erg moe zijn. We hadden tenslotte toch een paar uurtjes nachtrust overgeslagen (in Bangkok is het 5 uur later dan in Nederland).DSC00351
Daarom besloten we de skytrain terug te nemen naar het grote Siam winkelcentrum om daar een simpel hapje te eten. Hierna gingen we (ook per skytrain) terug naar ons hotel en lagen we lekker vroeg onder de wol.

Dat was de eerste dag Thailand! Ik twijfel nog over deze vorm van verslaggeven. Erg leuk voor mij, maar aangezien ik heel veel foto’s heb worden het misschien ook héél veel posts over Thailand. Hebben jullie wellicht een idee?