Nienke deelt...

... van reisverslagen tot blogtips en van alledaagse struggles tot de lekkerste recepten en meer
Bestemmingen New York Noord-Amerika Verenigde Staten

New York, VS | Mijn reisdagboek deel 3

High line

New York, VS | Mijn Reisdagboek deel 3

Het is tijd voor de volgende lading New York foto’s! Eerder liet ik je al zien dat we Times Square en Central Park bezochten op dag 1 en hoe we op dag 2 helemaal vanuit ons hotel naar het zuiden van Manhattan liepen en onder meer het 9/11 museum, de Brooklyn Bridge en het Vrijheidsbeeld bezochten. Vandaag neem ik je mee in mijn New York Reisdagboek van de derde dag. Een dag die ons onder andere naar de High Line en Chelsea Market bracht.

New York foto’s dag 3

Toen we wakker werden in ons hotel op deze derde dag, ontdekten we eigenlijk direct dat we de dag daarvoor toch teveel gelopen hadden. Pijnlijke voetjes en een nog pijnlijkere rug dus. Maar dat mocht de pret niet drukken!

We begonnen de dag wederom op Times Square. Het doel voor vandaag was om tickets te scoren voor een musical bij TKTS en dus hadden we besloten tot het begin van de middag in hartje Manhattan te blijven. Dat kwam goed uit, want we wilden hier nog wat dingen bezoeken waar we gisteren geen tijd voor hadden. Maar eerst: ontbijt! ik wilde heel graag eens echt Amerikaans ontbijten en we stuitten al snel op het gezellig ogende Lindy’s. Dat bleek een tegenvallertje te zijn en vooral de prijzen waren voor ons immens hoog. Daarom besloten we een bagel met pindakaas te nemen en het de volgende dag opnieuw te proberen.

Na het ontbijt liepen we een stukje van dezelfde route als de dag ervoor. Het vriendje bracht een bezoekje aan de Nintendo Shop…

En vervolgens was het tijd om de New York Library van binnen te bekijken. Helaas was de grote zaal, die ik júist graag wilde zien omdat hij voorkomt in zoveel bekende filmscènes, afgesloten vanwege renovatiewerkzaamheden.

Central Station
Hierna liepen we naar het Grand Central Station, wat ik ook wel eens vanbinnen wilde zien.

Terug richting Times Square (tsja, dat zul je nog vaak voorbij zien komen in mijn New York foto’s) liepen we door Bryant Park, waar het ontzettend druk was zoals je kunt zien. Sfeertje hoor!

Eenmaal op Times Square aangekomen wilden we dus tickets voor een musical gaan bemachtigen, maar helaas stonden er maar weinig shows op de borden en helemaal geen waarin wij geïnteresseerd waren. Balen dus! We besloten het de volgende dag opnieuw te gaan proberen en liepen via Hell’s Kitchen richting de High Line.

DSC_0011 DSC_0045
De High Line is een hoger gelegen oude spoorweg in New York waar je overheen kunt lopen om een mooie blik op de stad te hebben. Ik vind dit zelf echt een aanrader! Het park is heel mooi aangelegd en er zijn veel bijzondere plekjes te vinden. Bovendien is dit niet iets waar je binnen een kwartier mee klaar bent, want wij hebben best wel een tijdje gelopen om van de ene naar de andere kant te komen.

Als je aan het einde van de High Line bent gekomen, ben je binnen enkele minuten bij Chelsea Market: een soort foodhall die je kunt vergelijken met bijvoorbeeld de Markthal in Rotterdam. Ik houd altijd ontzettend van dit soort plaatsen, al had ik verwacht dat de markt iets groter was.

‘s Avonds besloten we bij Chelsea Market te eten en bestelden we een hamburger in dit superleuke tentje. Hier volgt nog een apart artikel over!

Vervolgens liepen we terug richting het hotel, waar onze ruggen en voetjes niet zo blij mee waren. We lagen dan ook al redelijk vroeg in bed.

Binnenkort volgen de New York foto’s van de laatste twee dagen! Deze heb ik samengevoegd omdat we op de laatste dag al redelijk vroeg terug moesten richting het vliegveld. Ik laat je dan onder andere zien of het nog gelukt is musicalkaartjes te bemachtigen, hoe mooi Central Park is en wat ik van het Natural History Museum vond.