Nienke deelt...

... van reisverslagen tot blogtips en van alledaagse struggles tot de lekkerste recepten en meer
Azië Bestemmingen Hua Hin Thailand

Hua Hin, Thailand | Mijn reisdagboek

Helaas! Het is alweer tijd voor het laatste fotoverslag van Thailand. Het vorige verslag eindigde ik door te zeggen dat we de nachtbus van Chiang Mai naar Hua Hin namen. Die reis verliep voorspoedig. Vandaag laat ik je zien hoe we de laatste dagen in Hua Hin doorbrachten.
We hadden uiteraard wat onderzoek gedaan naar Hua Hin. Er zijn twee dingen waar Hua Hin om bekend staat: strand en vis. Die twee zijn natuurlijk ook onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ik ben geen echte ‘strandligger’ maar ik had wel érg veel zin om even wat te ontspannen na die drukke dagen. We zochten na aankomst in het hotel dan ook meteen het strand op. Dat was gelukkig maar vijf minuutjes lopen.DSC01155
Gek genoeg zie je in Hua Hin níemand in de zee zwemmen. Zelfs bij het drukste gedeelte dat recht aan het centrum ligt, is er maar een handjevol zwemmers. Ik ben sowieso geen liefhebber van de zee (want: krabben, vissen, nog grotere vissen, haaien etc.) maar ik kon me wel voorstellen dat je wat verkoeling zocht in die hitte. Ook dat was trouwens lastig, want het zeewater was bloedheet.DSC01183
De eerste avond gingen we naar de Cicada Night Market. Dat is een markt die een beetje anders is dan alle andere markten en hij bevond zich vlak bij ons hotel, dat ongeveer 5 kilometer van het centrum lag. Cicada Market was erg gezellig! Je vindt er iets exclusievere spullen dan op de gewone (avond)markt maar je betaalt dan ook wel iets meer. Hier komen veel kunstenaars en handwerkers om hun spullen te verkopen en daarnaast worden er ook shows opgevoerd.DSC01192
De volgende dag gingen we wanhopig op zoek naar een apotheek omdat ik vermoedde dat ik een blaasontsteking had opgelopen, wat niet ongewoon schijnt te zijn in Thailand. Dit was op een maandag en het was een feestdag in Thailand, dus bij de eerste apotheken kwamen we bedrogen uit. Gelukkig vonden we uiteindelijk een shoppingmall die wél open was en haalde ik daar mijn pilletjes. Beneden in het winkelcentrum zagen we dit schattige ijs(!)kraampje.
Ik had zulke ijsjes nog nooit gegeten en ondanks dat ik geen fan ben van ijs, wilde ik het toch proberen. Ik nam de limoensmaak. Zonder alle decoratie vond ik hem erg lekker en verfrissend!DSC01196
We namen een tuktuk naar het treinstation van Hua Hin, dat erg mooi scheen te zijn. Overigens was het in Hua Hin een stok moeilijker afdingen dan in Bangkok en Chiang Mai, en dus betaalden we 100 bath (ongeveer 2,65 euro) voor een ritje van nog geen 5 minuten. Heel duur, als je het vergelijkt met Chiang Mai waar we ook 100 bath betaalden voor een ritje naar de dierentuin (25 minuten). Het station was wel heel mooi!
Weer een aanblik van het strand. Zoals ik al zei, deden we lekker rustig aan deze laatste paar dagen. Overal kun je een rondje op een pony rijden. Heel zielig, die beestjes stonden de hele dag pal in de zon.
Hua Hin heeft veel leuke visrestaurants aan het water. Daar hebben wij overigens niet gegeten, omdat de markt véél goedkoper was en je daar ook goede vis kon bestellen. Let wel op als je kreeft bestelt: daar betaal je in Thailand namelijk niet veel minder voor dan in Nederland.DSC01241
Elke avond zijn we naar de Hua Hin Night Market geweest. Een gezellige markt bestaande uit één straat met voldoende winkelkraampjes en lekkere restaurantjes.
En zoals ik eerder al zei, is ook hier volop (verse!) vis te koop.DSC01258
De volgende dag besloten we te wandelen naar Khao Takiab, ook wel Chopsticks Hill of Monkey Mountain genoemd. Ik had hier enge verhalen over gelezen (van mensen die gebeten werden door apen), maar als je de mogelijkheid hebt om wilde apen te zien, laat je dat tóch niet aan je voorbijgaan. De wandeling duurde over het strand ongeveer een uurtje.DSC01265
Toen we bij het enige strandtentje onder aan de berg nog moed aan het verzamelen waren om naar boven te gaan, spotte ik de eerste aap al.DSC01274
Uiteindelijk viel het erg mee. Het was nog wel een flinke klim om de berg op te gaan, maar zolang je niet naar je tas greep of met eten of drinken in de weer was, lieten de apen je redelijk met rust.DSC01293
Toen we eindelijk de tempel op het topje van de berg hadden bereikt, zagen we deze donkere lucht. Dat was de eerste keer in Thailand dat ik zo’n donkere lucht zag. We gingen snel naar beneden.DSC01313
’s Middags hadden we een klein regenbuitje gehad, maar ’s avonds was het weer ouderwets warm. We liepen een stuk over het strand en gingen een lekker hapje eten.DSC01339
De laatste hele dag in Thailand was aangebroken. Op verschillende blogs en reissites had ik gelezen dat Plearn Wan een bezoekje waard was. Plearn Wan is een thematisch, houten winkelcentrum. Wat een tegenvaller was dit! Het was er ontzettend rustig, duur en ongezellig. Na een halfuurtje hielden we het hier weer voor gezien.DSC01372
Nog een laatste foto van het strand. We wilden vanaf het centrum over het strand naar het hotel wandelen, maar hadden ons vergist in het hotel. Ik dacht de hele tijd dat ik het hotel in beeld had, maar het bleek nog een héél stuk verder te zijn. En wéér die donkere, dreigende lucht (dit keer zonder regen).DSC01384
Jummie, spring rolls. De laatste avond aten we op een andere markt, waarvan ik helaas de naam vergeten ben. Deze lekkere frituurhapjes hadden we als voorgerechtje besteld.
En deze delicatesse zagen we daarna op de Night Market liggen. Ik had verwacht dat ik dit vaker zou zien in Thailand, maar dit was pas de tweede keer dat ik het tegenkwam. En de Thaise mensen vonden het blijkbaar net zo bijzonder, want er stond een aardige groep mensen rond het kraampje te wachten tot iemand iets ging bestellen.
En ja, hoor, mijn vriend ging het proberen. Omdat je niet per stuk kon bestellen (hij had al wel gratis een meelworm mogen proeven, yay!), kreeg hij een heel bekertje vol met lekkere sprinkhanen. Na twee sprinkhanen hield hij het wel voor gezien (ik citeer: ‘Het is niet vies of zo, maar het is gewoon raar om zo’n heel beest in je mond te hebben.’). Hij had in elk geval veel bekijks!

De laatste dag in Hua Hin deden we lekker rustig aan. Mijn vriend nam toch nog een duik in de zee (and he survived…) en we lagen bij het zwembad, wat we ondanks het plan om de laatste dagen rustig aan te doen veel te weinig gedaan hadden. Daarna was het helaas tijd om naar huis te gaan.

En dat was dan alweer het laatste fotoverslag. Laat het me weten als er meer dingen zijn die je wilt weten over Thailand, als je meer foto’s wilt zien of als je andere vragen/tips hebt!